De bruiloft

26 februari 2017 - Gianyar, Indonesië

Zondag 26 februari zijn we om 12 uur op pad gegaan naar de bruiloft. Samen met de andere vrijwilligers zijn we per scooter naar Ubud gereisd. Ik vond het doodeng om achterop te gaan zitten omdat ik de dag daarvoor had gezien hoe roekeloos het allemaal gaat. En door de gelegenheid die te wachten stond,  was ik ook niet bepaald gekleed om achterop een scooter te zitten. Maar goed, angsten zijn er om te overwinnen dus ik ben achterop gestapt. En ik moet eerlijk toegeven, het viel wel mee. De wind was verfrissend en het uitzicht was geweldig. Het scheelde dat we niet over drukke tweebaans wegen reden. Dus echt gevaarlijke situaties bleven uit.

De bruiloft was een aparte gewaarwording. Het gebeuren vond plaats in een soort tempel. Voor de poort lagen allemaal offers. Toen we naar binnen liepen werden we hartelijk ontvangen met een mandje dat je kon vullen met snacks die je wou eten. Daarna hebben we kort de bruid en bruidegom gezien maar omdat we met zo'n grote groep waren, en het best krap was, werden we snel doorgestuurd. Waar we in terecht kwamen is te vergelijken met een receptie denk ik. De gasten praten wat met elkaar en er is livemuziek. Wat wel wat anders is, is dat er offers werden gebracht naar verschillende altaars en dat de livemuziek voornamelijk uit fluiten bestond dat op den duur een beetje vals over kwam. Dat kan ook zijn doordat ik er zo lang naar moest luisteren.

We zijn wel nog even op de foto geweest met de bruid. Zij had het ongelooflijk warm met die soort kroon op haar hoofd. Ze verlangde er ontzettend naar om zich om te kleden. Die kroon was ook echt een paar kilo. Dat ze zo recht bleef lopen was al een kunst op zich.

We werden ook uitgenodigd om een hapje mee te eten. Het was een lopend buffet. Daarna heb ik kennis gemaakt met 2 verschillende soorten fruit. Ik zou niet weten hoe ze heten maar het was wel lekker.

We zijn niet heel lang gebleven. We kwamen rond 3 uur weer aan bij het Slukat. Tot onze verrassing was het volgeladen met kinderen. Er zijn op zondag blijkbaar extra klassen waaraan deelgenomen kan worden. Zo konden ze yoga doen, koken of dansen. Wij mochten ook meedoen maar we moesten boodschappen doen en waren nog erg moe van de vorige dag. De temperatuur hier maakte me ook niet erg enthousiast. Wat moet dat moet dus hebben we eerst boodschappen gedaan. Alles is hier zoveel goedkoper dan in Nederland. En de meeste gangbare dingen hebben ze ook wel. Ik heb zelfs hagelslag gezien.

Morgen begint het echte werk. Tijdens de rondleiding over het terrein kregen we te horen dat we de eerste week nog even op het gemakje mee mochten kijken. Volgende week kunnen we dan echt aan de slag voor de klas. Dan kan ons onderzoek over Engelse lesmethoden ook beginnen.

1. Cindy:
    26 februari 2017
    Super leuk je reisverslagen te lezen!
  2. Jacqueline:
    26 februari 2017
    Hey meis.....Wat leuk om te lezen. Al van alles meegemaakt. Straks het "echte werk". Veel succes en plezier
  3. Leo Fakkert:
    27 februari 2017
    Gaaf, blijf je volgen.
  4. Jacky:
    28 februari 2017
    Tof dat het vliegen is mee gevallen!
    Geniet van deze ervaring....de tijd vliegt.
    Snap dat het af en toe anders voelt, ook wel minder prettig.
    Maar ze pakken je dit nooit meer af, maak er iets moois van!
  5. Marja:
    1 maart 2017